Once you pop, you can't stop

Idag har vi en innedag.
Eller ja, Em har förstås varit på gympa (där hon för övrigt stod på händer för första gången!) men förutom det har vi bara varit hemma. Mysigt att bara pyssla lite!
Men om en stund ska vi iväg på roligheter :) Fam. Kårsjö-Mihajlovic bjuder på middag! Ska bli jätteroligt. Alexander har längtat efter att få leka med Edward!
 
Jag har premiärbakat cake pops. Har tänkt tanken mer än en gång och nu blev det äntligen gjort! Hade tre överblivna kolamuffins i frysen så jag använde dem.
Dett blev riktigt gött!
 
Såhär gör man:
200 g kakor
200 g Philadelphiaost
200 g choklad (vit, ljus el. mörk väljer du själv)
 
*Mixa kakorna till smulor
*Blanda i osten tills det blivit en smet
*Rulla till bollar, lägg på ett fat och låt dem stå i kylen en stund (10 min ca)
*Smält chokladen
*Ta lagom stora pinnar (jag använde grillspett och klippte till lagom storlek)
och doppa ena änden i chokladen.
*Sätt dem i bollarna och låt dem stå någon minut för att stelna
*Doppa bollarna i chokladen och garnera med t.ex strössel innan det stelnar.
 
För snyggast resultat bör popsen stelna stående, ett tips är att hälla socker i ett glas och sticka ner dem där.
De stelnar ganska fort och då går det bra att lägga dem ner.
 
 
VOILA!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Patricias

Mina barn, min familj, våra vänner - mitt liv

RSS 2.0