Potatisplock & mysträff

I söndags åkte vi ut till Ingarö och plockade potatis!
Såå mysigt, kan verkligen rekomenderas :) Man fick nätsäckar och hinkar och så var det bara att plocka på sig! En traktor åkte runt och plöjde fram potäterna och en trevlig farbror visade vart det var lämpligt att plocka. En tjej åkte runt med häst och vagn så när man kände sig klar så vinkade man lite och så kom hon och skjutsade ner potatisen och de glada barnen till startpunkten. Fyrtiosju härliga kilon blev resultatet. Och 6st majskolvar.
Efter att vi lämnat av några kilon hos mamma å pappa åkte vi till Sara och Emil för lite eftermiddagsmys! Och mys blev det :) Barnen gillar verkligen varandra <3
Bildbomb? Jajamän, det kommer här!!



 

 

 

 

 

 

 



Kommentarer
Lottiz

Vilka härliga bilder och vilken trevlig utflykt med potatisplockning. Det har jag aldrig gjort med mina barn, kanske man skulle prova på. Bra tips där :-)
Tack för kommentaren hos mig med. Var gärna med och tävla om ett valfritt barnplagg du med :-D

2012-09-19 @ 20:15:02
URL: http://lottizdays.blogg.se
Mormor

Sååå fina, härliga, söta bilder❤❤❤

2012-09-20 @ 20:31:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Patricias

Mina barn, min familj, våra vänner - mitt liv

RSS 2.0