Fotbollsdag

Idag hade vi 4 barn här hemma några timmar. Två små gossar extra vars far var på fisketripp och vars mor skulle till frissan! De följde med till Ems fotbollsträning, vi tog med ett gäng bollar och så körde grabbarna en egen träning :)
Solen sken så underbart på oss!

Efter lunchen och lite färgläggning av coola (Liams val) och fina (Ems val) bilder och lite tv-spel kom den nyfriserade modern tillbaka och vi packade med oss mellis ut till parken. Bollarna följde med dit med och det blev ännu mer träning. Ems skott börjar sitta riktigt ordentligt nu!
Solen började knuffas undan av molnen då MEN det var varmt ändå och det älskar jag, det är riktig sommar! Man blir så glad!



När jag senare satt i soffan och slöade, väldigt nära på att somna, plingade det till i telefonen. "Vill du gå på bio?", undrade Carolina. Rock of ages - wohooo! Hade så höga förväntningar på den. 40 minuter hade jag på mig så det var bara att flyga ur de sandiga shortsen och studsa i lite trevligare kläder och hoppa ner till bilen.
Snacksen inhandlades och vi bänkade oss, en hög med glada ladies. Och vilken film. Jag visste det så fort första scenen spelades upp. Det kändes i hela kroppen. Succé! Superbra skådisar, inlevelse, pirr, romantik och ROCK! Man ville bara flyga in i duken och vara med. Tom Cruise må ha skumma sidor privat, vad vet jag, men den här rollen passade honom som en smäck och jag tycker det var väldigt kul att se honom i den.
Ville be dem starta om den direkt den var slut!
Rock of ages gott folk, rock of ages:
http://www.youtube.com/watch?v=VxVQhgySG74&feature=fvwrel


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Patricias

Mina barn, min familj, våra vänner - mitt liv

RSS 2.0