Nästa år blir det 2 dagar!

 

I torsdags tog vi oss en heldag på Parken Zoo i Eskilstuna. Hade hört mycket gott om det men hade väl inga jätteförväntningar - det borde jag ha haft! Fem stjärnor får de lätt. Mysigt, många djur som inte finns på ngn annan svensk djurpark, tivoli, Kalle Kunskap park och bad! Vi hann inte med Kalle eller badet. På tivolit spelade barnen på "vinst varje gång" och Alexander drog hem 1a pris i form av en gigantisk piratbasketboll :)

Mitt favoritdjur på Parken Zoo måste nog vara den svarta jaguaren Avatar! Så otroligt mäktig, vacker och elegant! Tyvärr fick jag ingen bra bild på honom, men här följer ett litet urval av bilder på småsötisarna och av de andra små och stora polare vi mötte:

    

Där finns så många fina djur! Förutom dessa ovan finns även leguaner, komodovaraner, Galapagossköldpaddor gigantiska som stenbumlingar, jaguarer, strutsar, alpackor mfl. mfl.

Ett besök där rekommenderar vi varmt!

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Patricias

Mina barn, min familj, våra vänner - mitt liv

RSS 2.0