Naturens guld

Igår blev det ytterligare en tur på svamp- och bärjakt. Och det var varmt! Så varmt och skönt!
Jag blir lika lycklig varje gång det är varmt ute - det ger så mycket energi.
Vi hade en härlig dag ute på Rindö hos Mamma och Pappa, en dag fylld av naturens goda. Vi hittade lite mer kantareller idag än igår, mer blåbär och dessutom finns det en riktig hallonskatt i trädgården!
Mamma och barnen lekte med stenar, kottar och blommor och åt smultron medan jag och Pappa gick åt varsitt håll i skogen.
Det är synd att kantarellerna drar ihop sig så mycket när man steker dem, det blir så lite kvar av så mycket - men det var värt timmarna i skogen och alla miljoner myggbett. Tycker det är så fantastiskt mysigt och rogivande att gå i skogen för sig. Man glömmer lätt bort tiden och bara är.
 
En riktigt underbar, fantastisk sommardag!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Patricias

Mina barn, min familj, våra vänner - mitt liv

RSS 2.0