Tur

 
Alexander tyckte att jag skulle vara fin i skogen
 
Jag bestämde mig för att leta bär och svamp idag. Tycker det är så rogivande! Fick med mig Lilleman och mina föräldrar.
Precis innan vi skulle åka så öppnade sig himlen och den blixtrade och small något otroligt! Men jag hade gårdagens Allsång i bakhuvudet - nej jag ville inte ge upp en plan till pga regn. Nope. Tänkte att det nog skulle gå över snabbt och i värsta fall fick vi väl picknicka i bilen och sedan åka hem!
Så vi drog på oss regnkläder och packade in oss i bilen, samtidigt som jag bad till vädergudarna.
I tunneln mot Nacka började det bli översvämning, men när vi kom ut på andra sidan var himlen delvis blå, molnen var ljusa och de mörka molnen i backspegeln drog in mot stan och missade Nacka med hårsmån!
Det kallar jag tur! Inte en droppe fick vi på oss. Lite muller i bakgrunden medan solen sken så vackert!
 
Så att kantarellskörden däremot kom att bestå av 10-15 st och blåbären kanske blev någon liter endast (hade kunnat plocka fler bär men de var så utspridda), ska vi inte klaga på :)
Vi gör ett nytt försök imorrn!
 
    
Putte i Blåbärsskogen
                       
Hälsade på Herr Kopparorm
 
Kram,
P
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Patricias

Mina barn, min familj, våra vänner - mitt liv

RSS 2.0