Yummie!

Havredrömmar

Surfade runt lite och hittade ett riktigt busenkelt recept på havredrömmar som jag kände att jag bara var tvungen att prova! Det visade sig att de blev ruggit goda (ursäkta egotrippen ;)).
Ingen ska behöva missa dessa godingar så därför måste jag ju dela med mig av receptet!
Nästa gång någon kommer och fikar hos oss så kan jag lova att de bjuds på dessa.
 
*175g smör
*3 dl vetemjöl
*3 dl havregryn
*1 1/2 dl socker
*1 tsk bikarbonat
*1 1/2 dl russin
 
Blanda alla torra ingredienser, utom russinen, för sig.
Rör ner det rumsvarma smöret tills degen blir lättarbetad.
Tillsätt sist russinen och knåda in dem i degen.
Lägg bakplåtspapper på en plåt och rulla degen till bollar och lägg på plåten.
Det blir lagom många bollar till en plåt, lägg dem med ett par cm mellanrum.
Platta till försiktigt och grädda i 175-200 C i ca 10 minuter.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Patricias

Mina barn, min familj, våra vänner - mitt liv

RSS 2.0