Dagen idag

En vänskapens och solens dag


I förmiddags drog vi iväg till vårat gamla hood Skarpnäck för att hälsa på våra goa vänner i familjen Miller-Phillips Phillips. Det var alldeles för länge sedan och det är alltid lika härligt när vi ses!
Em och Frank har alltid lekt så fint (de lärde känna varandra på förskolan när de var 2 resp 3 år) och det fröjde inte många minuter förrän de var igång. De små knattarna tog lite längre tid på sig, men efter ett tag var de också med i leken, båda var dock trötta så humören pendlade lite.
Vi bjöds på världens godaste kladdkaka och min självkontroll ba pöööös iväg! Den stannar aldrig särskilt länge när den väl kommer och hälsar på, den där självkontrollen....
Dagen sprang iväg, som den som bekant gör när man har roligt. Mamman i denna familj är så rolig, naturlig och härlig att prata med!

Summan av kardemumman: en superhärlig och mysig dag!








Joanna gjorde en donut-frilla på mig. Gillade den, kände mig som glad en Lilla My

Vi kom hem ganska sent på eftermiddagen, men solen värmde och efter en powernap i bilen var Alexander med i spelet igen så vi rafsade ihop handdukar, badkläder och hinkar och begav oss till Långsjön för lite kvällsbus!
Årets första strandbesök, felt good!




Första simtagen i sjö. Svårare än pool, enligt Em




Alexander tog ett litet självporträtt


Önslar er en fortsatt härlig lördagskväll!
/P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Patricias

Mina barn, min familj, våra vänner - mitt liv

RSS 2.0