Som ett barn



Igår besökte vi ett av mina absoluta favoritställen - Kolmården. Tycker det är så vackert där!
Det finns så mycket natur, inte bara inhängnader. Och det absolut vackraste där är förstås delfinerna. De har alltid fachinerat mig något otroligt. Behöver jag säga att "Flipper" var bland det bästa jag visste att se på?!
De är så vackra att jag varje gång jag ser delfinshowen får gåshud och ögonen tåras.
Gillar inte att Markoolio pratar under showen, men det är väl helt okej att hans musik spelas, passar bra till juvelernas konster!


En nyhet för i år är att allt ingår i entréavgiften - karuseller, safari mm. Det var kul och innebar oräkneliga varv i Delfinexpressen för Em! Alexander nöjde sig med två varv.
Safarit är ju även omgjort så numer åker man igenom det i en linbana. Gamla linbanan är borta och en helt ny, fräsch har byggts, lite lägre så man ser djuren jättebra och jag kan åka med utan att svimma av höjdskräck :)


                                         Vi firade också Morfar på Kolmården, han fyllde 48 igår!



Delar av Safarit. Alexanders favoriter är LEJONEN, GRRR!
  Vi hade en supermysig dag! 


 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Patricias

Mina barn, min familj, våra vänner - mitt liv

RSS 2.0